.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متولی امانتدار موقوفه است نه صاحب موقوفه

رئیس اداره تحقیق اوقاف مازندران درنشست تخصصي متوليان موقوفات شهرستان هاي قائمشهر و سوادکوه بر امانتداری متولیان موقوفات تاکید کرد.
    
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران ، رشيد رضاپور در نشست تخصصی متولیان موقوفات شهرستانهای قائمشهر و سوادکوه که صبح امروز در اوقاف قائمشهر برگزار شد بيان کرد:متولی صاحب موقوفه نیست بلکه امین و امانتدار موقوفات است که واقف وی را به عنوان امانتدار مشخص نموده است.
 
وی افزود: متولیان باید بطور دقیق از موقوفات دفاع کنند تا اجرای نیات واقفین به درستی صورت گیرد و از هر گونه نظر شخصی در اجرای نیات واقفین پرهیز نمایند.
 
رئیس اداره تحقیق اوقاف مازندران ادامه داد: انجام تمام فرایندهای مالی و اطلاعات موقوفات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه از وظایف مهم متولیان است و این کار باعث رشد و بروزرسانی موقوفات خواهد شد و تا پایان سال جاری باید سامانه ای شدن موقوفات به اتمام برسد و از کار سنتی و فیزیکی موقوفات خودداری شود و تمام عملیات باید از این سامانه انجام شود.
 
رضاچور آشنایی با قوانين و مقررات و نيز آيين‌نامه‌هاي اجرايي اوقاف تاکید کرد و تصریح کرد:هرچه تسلط و آشنايي متولیان با قوانين بيشتر باشد، بهتر مي‌توانند از منافع و حق و حقوق موقوفه دفاع کنند و این امرباعث جلوگیری متصرفین از موقوفه‌خواری خواهد شد.
 
وی ادامه داد: فروش و اعطای تملک اعیان موقوفات بر خلاف قانون و مقررات است و برای انجام این امر نیاز به مجوز از نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان دارد.
 
رشید رضاپور با اشاره به فعالیت متولیان موقوفات در سامانه جامع گفت: تاکنون 475 متولی موقوفه دارای فعالیت در سامانه جامع می باشند و کلیه امورات مربوط به موقوفات غیر متصرفی باید از این طریق انجام گیرد.
 
در این نشست پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف موقوفات غیر متصرفی انجام شد و تبادل افکار صورت گرفت. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.